fbpx

Încărcarea anvelopelor cu AZOT

22/08/2017 |

De ceva timp se discută tot mai mult despre noțiunea de încărcare a pneurilor cu azot în schimbul clasicului aer comprimat.

Multe persoane cunosc deja avantajele, altele le-au simțit direct prin faptul că au ales să introducă în pneuri azot. Există însă și reticență și multe noțiuni care încă nu sunt cunoscute. Multe persoane încă refuză să creadă că există diferențe între cele două opțiuni și prezintă rețineri, multe datorate și neîncrederii în service-ul de vulcanizare ales. Se discută mult pe seama faptului că multe service-uri de vulcanizare doar mimează încărcarea cu azot dar în realitate este același tip de încărcare clasică. De aici și neîncrederea.

La VERBIȚĂ SERVICE calitatea serviciilor de vulcanizare și încărcare cu azot sunt GARANTATE!

De ce este azotul mai bun decât opțiunea clasică?

Datorită mărimii sale, molecula de azot este cel mai puţin permeabilă şi stă cel mai mult în pneuri.

Dacă se reduce procentul de oxigen, vapori de apă şi alte gaze din anvelope, de la 22% la mai puţin de 7%, anvelopele vor păstra presiunea corectă mai mult timp decât dacă se foloseşte “banalul” aer comprimat. De exemplu, cu 95% azot în anvelope, acestea vor menţine presiunea optimă de 3-4 ori mai mult timp.

Azotul menţine presiunea constantă în pneuri şi implicit “pata de contact” cu asfaltul este cea optimă, astfel se evită uzura prematură a anvelopelor pe margine – în cazul rulării cu presiune mai mică sau uzura prematură pe mijlocul căii de rulare – în cazul folosirii unei presiuni mai mare decât cea optimă. Unii fabricanţi de anvelope afirmă că folosirea azotului creşte durata de viaţă a anvelopelor cu până la 25%. “Consumând” mai puţine anvelope, reducem poluarea datorită procesului de fabricaţie, transportului acestora etc.

De ce nu eliminăm tot oxigenul şi vaporii de apa? Cât e mai bine pentru mine 93% sau 98% azot?

Numeroase studii au demonstrat că azotul în anvelope reduce volumul gazelor care scapă mai uşor şi care cauzează oxidarea cu efectele ei negative. Totuşi, cercetările au arătat că puritatea azotului peste o anumită limită nu aduce beneficii suplimentare. De fapt, cu o puritate a azotului de peste 93.4% în anvelopele de autoturisme, oxigenul începe să migreze înapoi în anvelope. Puteţi beneficia de toate avantajele azotului la o puritate între 93 şi 98% .

  • Probabil, cel mai mare fabricant de anvelope din lume, cercetătorii concernului BRIDGESTONE / FIRESTONE spun că azotul între 93 şi 95% este tot ce aveţi nevoie.
  • Conform FORD Motor Company, nu este nici o diferenţă între 96% şi 98% azot.

Beneficiile încărcării pneurilor cu azot

  • economie de combustibil – presiunea corectă menţine suprafaţa de contact cu asfaltul. Aceasta reduce rezistenţa la înaintare şi ajută la economia de combustibil cu aproximativ 3.3% – implicit se reduc emisiile de noxe.
  • viață mai lungă pentru anvelope– oxigenul prezent în anvelope determină oxidarea acestora la contact. Oxidarea poate face cauciucul mai “fragil” şi mai puţin elastic. În plus, la presiune şi temperaturi mari, oxigenul reacţionează şi dăunează structurii de rezistenţă a anvelopei. De fapt, în aceste condiţii oxidarea foarte rapidă, devine ardere. AZOTUL introdus de VERBIȚĂ SERVICE în atelierul de vulcanizare, împiedică acest lucru
    • creşte siguranţa – rularea cu presiune mai mică decât cea prescrisă este cauza a 90% din exploziile de pneuri. Azotul asigură o presiune mai constantă pentru reducerea posibilităţii exploziilor. În plus, presiunea constantă şi optimă menţin pata de contact ideală şi implicit manevrabilitatea autovehiculului este optimă, deci, scade pericolul accidentelor.
      Alte avantaje:

    • Îmbunătăţeşte performanţa sistemelor TPMS (tyre pressure measuring system) – autovehiculele moderne sunt dotate cu senzori de verificare a presiunii din anvelope, semnalizând la bord presiunea scăzută din acestea. De exemplu, o doamnă cu un autoturism dotat cu asemenea sistem, trebuia să verifice presiunea din pneuri odată la 4-5 săptămâni, dupa ce a folosit azot în anvelope, acest interval a crescut la 53 săptămâni.
    • Variaţia presiunii este mai predictibilă – echipele din motorsport (NASCAR, Formula 1 etc.) folosesc azotul pentru a putea “regla” presiunea mai precis. Presiunea aerului comprimat poate fluctua considerabil dacă vaporii de apă sunt prezenţi, datorită variaţiilor de temperatură. Prin compresie, creşte concentraţia de apă, aerul fiind compresibil iar apa practic nu. Molecula de oxigen fiind mai mică decât cea de azot, ar putea “scăpa” mai repede. Deci, scăderea presiunii datorită scăpărilor de oxigen sunt excluse, oxigenul fiind înlocuit de azot.
    • Durabilitate mai mare pentru jante – rugina din jante, cauzată de vaporii de apă şi alte gaze, poate ajunge la valvă şi cauza pierderi de aer. Azotul fiind complet uscat, elimină posibilitatea formării condensului şi implicit a oxidării şi formării ruginei

Category: Blog

Comments are closed.

-->
GDPR